amalie sønnesyn

SKY TOWER

• 27.09.2016, 12:25

God kveld fra Auckland!

I går dro vi for å feire bursdagen til Julie i sky tower, som ikke bare er Aucklands høyeste bygning men også den høyeste på jordas sørlige halvkule! Tårnet inneholder både hotell, restauranter, barer og butikker og ligger 328 moh. på sin høyeste topp. For å få best mulig utsikt booket vi bord på orbit 360 som er en roterende restaurant øverst i tårnet. Siden Auckland er den største byen i hele NZ var det lys og bygninger så langt vi kunne se alle veier. Shit pomfrit det var fint!!

Bursdagsbarnet<33

En superduper kveld med god mat, utsikt og atmosfære!

I dag sto vi alle opp tidlig for å gjøre oss klare til vårt 1. jobbintervju! Ikke nok med at jeg aldri har vært på et jobb intervju før så var naturligvis dette et på engelsk, med helt fremmede mennesker, i en bransje jeg ikke har vært så mye innom tidligere, nemlig business! Intervjuet resulterte faktisk i en observasjonsdag hvor vi fikk bli med ut for å se hvordan de ansatte jobbet. Etter intervjuet ble vi testet for å se hva vi hadde lært i løpet av dagen. I utgangspunktet syntes jeg buisiness er spennende, men ved denne anledningen dreide det seg om dør til dør salg, noe jeg ikke er særlig fan av. Så at the end of the day endte det med å takke nei, dessverre. Hadde nok fått litt noja for syntes sånt er så kleint. Det betyr altså at jobbsøkingen fortsetter i morgen.. :-)

GOD NATT ALLE. SPESIELT MAMMA OG PAPPA. SAVNER DERE. <333

(lokaltid 23:25, tirsdag)

SNAPS LATELY

• 22.09.2016, 10:44

Hei! Har ikke blitt tatt så mange bilder de siste dagene, derfor er det genialt med snapchat siden jeg alltid lagrer bilder der. Såå her kommer noen random snaps så dere får se hvordan vi har tilbrakt de siste dagene. Vi har forøvring tatt livet helt med ro og benyttet oss av det hotellet har å by på. :-) #spa #mat #manikyr #soool

Add meg gjerne; AMALIESONNESYN

Nå har vi altså dratt fra solfylte Fiji og er kommet frem til storbyen Auckland hvor vi ble møtt med hele 13 grader! Hilton standarden har blitt nedgradert og vi er nå innlosjert på et stoort backpacker hostel. Her skal vi få hjelp med praktiske ting i forhold til jobbsøking, ny bankkonto, NZ bankkort og lignende.

For dere som ikke vet det reiser vi altså med  "goxplore" på et program som heter "Work and Travel". Planen er å starte her i Auckland så blir vi å forflytte oss videre i NZ etterhvert. Starter med orienteringsmøte i morgen, og etter det er det bare å komme i gang med jobbsøkingen. Sooo excited!

God natt fra Auckland (dødstrøtt, denne tidsforskjellen gjør meg gærn) og god morgen til alle dere hjemme i Norge. :-)

(lokaltid 20.44,torsdag)

BEACHCOMBER ISLAND

• 20.09.2016, 19:22

WHAT A DAY! I går dro vi på utflukt for å oppleve enda mer fin natur og se flere av de fijiske øyene. Turen gikk til Beachcomber som ligger en halvtimes båttur unna havnen i Nadi, hvor vi holder til.

Da vi ankom fikk vi servert lokal lunsj, og ble kjent med noen av de lokale som jobbet der. Alle sammen her er utrolig imøtekommende og hyggelige. De elsker å fortelle om deres egen kultur og levemåte, samtidig som de er interesserte i vår. Her i Fiji har de også et begrep som kalles  "fiji time" som er et motto om å ikke stresse med tiden men ta livet med ro. Setningen "no hurries no worries" er ofte å se omkring, og jeg har fått inntrykk av at de er mye mer avslappet her enn hjemme i Norge. Det er ganske fascinerende hvordan de kan ha en slik levemåte og et såpass avslappet forhold til tid. Med andre ord, meget behagelig folkeslag! Kanskje ikke så rart når de har slike behagelige omgivelser......

vakkert vakkert vakkert!!!

Skipper´n, meg og en aldri så liten linselus som også ville være med på bildet. :))

I morgen er siste dagen vår her på Fiji og den skal nytes ved bassengkanten på hotellet! Måå benytte sjansen til å få litt farge, før ferden går videre til kaldere strøk på torsdag!!

(Lokal tid 05.20 onsdag) #jetlag

HILTON FIJI RESORT AND SPA

• 18.09.2016, 13:58

ENDELIG!!! Ganske sliten og jet-lagged er vi nå kommet fram til Fiji, og befinner oss for øyeblikket på Hilton Hotel i Nadi. Her er det både butikker, restauranter, bassenger, treningssenter og spa, i tillegg til at hotellet ligger idyllisk plassert rett ved stranden. PERFEKT med andre ord. Ser ut til at vi får et superfint opphold her!

Vi ankom hotellet ved 10 tiden i morges, så har brukt dagen på å spise, sove(!!!) og utforske området. I morgen satser vi på våkne uthvilte og klare for hotellfrokost, solingz og spa<333

Badet er kjempefint og stort!! (Studerer du bildet skimter du Julie i dusjen) ;)

Har blitt forkjølt af etter den lange reisen med airconditions til tusen, så har ingen smak atm :(  kjipern når de har diggeste hotellfrokosten her!!! Pakker i meg c-vitamin, repsils og nesespray og satser på at det er fiksa til i morgen! ANYWAYS, som dere sikkert ser; THIS PLACE IS AMAAAZING!!!!!

(Lokaltid 23.58, Søndag)

Leka-Trondheim-Oslo-Helsinki-Hongkong-Fiji #Elskeråvente

• 16.09.2016, 15:18

Hei alle sammen!

Nå viser endelig "days until " appen 0 dager, og med alt for mange kilo i sekken har vi nå startet reisen!! Første destinasjon er Nadi, Fiji hvor vi skal slappe av og feriere en uke :-)

For øyeblikket sitter vi på Gardemoen hvor vi skal vente i 8 timer. (!!!) Flyet vårt som skulle gå til London 14.40 ble kansellert, så vi har fått ny avgang 20.30 via Helsinki istedenfor. Derfra flyr vi til Hong Kong før vi endelig ankommer Fiji søndags morgen lokal tid!

Reisefølge nr1: Siri Thorvik

Reisefølge nr2: Julie Mårvik Pettersen

Julie benytter tiden flittig til å få tips om hvordan hun skal oppføre seg når vi kommer til NZ.

Gøy å vente:D

Stay tuned! Gleder meg til å vise dere fantastiske Fiji!

Amalie Hansen Sønnesyn

20 år. Bor for øyeblikket på en liten øy i Trøndelag. Blogger om det som interesserer meg. Deriblant trening, mote og reising.